25 keer bekeken

Nieuwe box Klemperer en het Concertgebouworkest

• vrijdag 16 juli 2021 @ 02:15
    De 24-SACD-box

Otto Klemperer heeft zoveel moois gedirigeerd tijdens concerten met het Concertgebouworkest, dat op het label Archipon recentelijk een prachtige, grote box is uitgebracht met geremasterde opnamen. Alle CD's zijn Super Audio CD's. Dat zal qua geluidskwaliteit niet veel aan de beperkte mono-opnamen kunnen doen, maar het is het best mogelijke geluid. De vormgeving is degelijk en indrukwekkend. Ik heb inmiddels al zoveel van deze opnamen via andere wegen gekocht, dat ik dit aan me voorbij zal laten gaan. Maar het is het melden meer dan waard... en het aankopen ook! Maar wees er snel bij, want het gaat hier om een streng gelimiteerde uitgave. Dit is de inhoud van deze 24 zeer goed gevulde Super Audio CD's (die het overigens ook doen op 'normale' CD spelers!):

Beethoven: symfonieën 2-9 (extra uitvoeringen van Nrs. 6 en 8), Missa solemnis, Ah, perfido, Die Geschöpfe des Prometheus, Pianoconcert Nr. 3, Leonore-Ouvertüre Nr. 3

Mozart: symfonieën Nrs. 25, 29, 41, Pianoconcert Nr. 22, Eine kleine Nachtmusik, Vioolconcert Nr. 5, Hoboconcert, Don Giovanni overture, Maurerische Trauermusik, Exsultate, jubilate, Ch'io mi scordi di te

Bach: orkestsuite Nr. 2, Kantate BWV 202 'Weichet nur, betrübte Schatten'

Mahler: symfonieën Nrs. 2, 4, Kindertotenlieder, Lieder eines fahrenden Gesellen

Bruckner: symfonieën Nrs. 4, 6

Mendelssohn: vioolconcert, Die Hebriden-Ouvertüre (twee opnamen), Ein Sommernachtstraum

Brahms: Haydn-Variationen

Schubert: symfonie Nr. 4

Richard Strauss: Till Eulenspiegels lustige Streiche

Stravinsky: symfonie in drie delen

Janácek: Sinfonietta

Bartók: concert voor altviool

Schönberg: Verklärte Nacht

Hindemith: Nobilissima Visione

Klemperer: symfonie Nr. 1

Henkemans: fluitconcert

Falla: Noches en los jardines de España

Gluck: Chaconne uit Orfeo e Euridice

Wagner: Die Meistersinger von Nürnberg (overture)