34 keer bekeken

Groot nieuws, een grote box is op komst

• zaterdag 19 september 2020 @ 16:05
    reactie op (#3) Serpentor

Ik heb deze box besteld en hij is vandaag binnengekomen. 40 CD's in een mooie stevige box voor in totaal 75 euro. Er zit helaas geen boekje bij, maar de vormgeving is degelijk en mooi. Ik breng spoedig verslag uit over de definitieve inhoud van de box en de geluidskwaliteit. Op de achterzijde staat dat de box geremastered is 

• donderdag 27 augustus 2020 @ 02:52
    reactie op (#2) Serpentor

Voor de volledigheid: deze 40 CD box bevat niet het complete opnameoeuvre van Van Beinum.

• donderdag 27 augustus 2020 @ 02:50
    reactie op (#1) Serpentor

Als ik op het eerste gezicht kijk, zitten de gebruikelijke stereoopnamen erbij, maar ook enkele live opnamen (Andriessen 4 en Escher) die eerder zijn verschenen onder Disky. Al met al zeker geen weggooier, maar ik denk dat ik deze box aan me voorbij laat gaan, deels vanwege de verkrijgbaarheid en deels vanwege mijn toch al vrij complete EVB verzameling.

• donderdag 27 augustus 2020 @ 02:33

Het label Scribendum (dat best wel lastig te vinden is) brengt zeer binnenkort een zeer grote box uit, onder de titel The Art of Eduard van Beinum. Het is een ideale manier voor iedereen die wil kennismaken met EVB, of als je een onverbeterlijk fan en verzamelaar bent. De box bevat 40 CD's. Dit is de inhoud:

Andriessen: symfonie 4

Arnold: Beckus the Dandipratt

Bach, Johann Christian: symfonieën 2 en 4

Bach, Johann Sebastian: Orkestsuites 1, 2, 3, 4

Bartók: Concert voor Orkest, Muziek voor strijkers, slagwerk en celesta

Beethoven: symfonieën 2 (twee uitvoeringen), 3, 7, Die Geschöpfe des Prometheus, Overtures Leonore 1 en 3, Overtures Fidelio en Egmont (twee uitvoeringen), Overtures Coriolan en Die Weihe des Hauses

Berlioz: Symphonie fantastique, La Damnation de Faust-Ouvertüre, Overture Le Carnaval Romain

Borodin: Polowetse dansen uit 'Prins Igor'

Brahms: symfonieën 1 (twee uitvoeringen), 2 (twee uitvoeringen), 3, 4, Akademische Festouvertüre, Tragische Ouvertüre, Haydn Variaties

Britten: Spring Symphony, Four Sea Interludes en Passacaglia uit 'Peter Grimes', The Young Person's Guide to the Orchestra

Bruckner: symfonieën 2, 7, 8, 9

Debussy: Images (twee uitvoeringen), La Mer (twee uitvoeringen), Printemps, Nocturnes, Marche ecossaise, Berceuse heroique

Elgar: The Wand of Youth suites 1 en 2, Cockaigne 'In London Town'

Escher: Musique pour l'esprit en deuil

Franck: Psyché (twee uitvoeringen)

Händel: Water Music

Haydn: symfonieën 94, 96, 97, 100

Kodály: Suite uit 'Hary Janos'

Mahler: symfonieën 4, 6, Das Lied von der Erde, Lieder eines fahrenden Gesellen

Mendelssohn: Italiaanse symfonie, muziek uit 'A Midsummer Nights Dream'

Mozart: symfonieën 29 en 35, repetitie symfonie 40

Nicolai: Overture bij Die lustigen Weiber von Windsor

Pijper: symfonie 3

Ravel: Boléro, La Valse, suite 2 uit 'Daphnis et Chloe'

Reger: Eine Ballettsuite

Respighi: Fontane di Roma

Rimsky-Korsakoff: Shéhérazade

Schoenberg: Fünf orchesterstücke

Schubert: symfonieën 3, 4, 6, 8, 9, Overture Rosamunde

Sibelius: En Saga, Tapiola, Valse triste, Finlandia

Strauss, Richard: Don Juan

Stravinsky: Vuurvogel Suite (twee uitvoeringen), Le Sacre du Printemps, Le Chant du Rossignol

Thomas: Overture 'Mignon'

Tsjaikovski: Suite uit 'De Notenkraker', symfonie 4